Notater om europas-historie.net

Denne bloggen forteller om utviklinga av nettstedet www.europas-historie.net og lar interesserte delta i utviklinga ved å bidra med meninger og kommentarer.

Mitt foto
Navn:
Sted: Norway

Jeg er utdannet til cand.polit - har samfunnsvitenskapelig embetseksamen av høyere grad - og er så glad i bøker og historie at jeg prøver å skape en uavhengig levevei å arbeide med bøker på internett.

onsdag, mai 11, 2011

Nye border og større marger

I dag, onsdag 11. mai 2011, har jeg forandret margene som omgir tekstene på www.europas-historie.net.
Margene blir fastsatt i fila europas-historie.css.
Fram til idag var den venstre margen satt til 20% av skjermbredden og den høyre margen til 10% av skjermbredden.

Men siden skjermene stadig er blitt større er det blitt mer anstrengende å lese teksten på nye, store skjermer. Derfor har jeg i dag økt margbredden og dermed redusert tekstens bredde på skjermen, for å gjøre det mer behagelig å lese tekstene. I dag har jeg satt den venstre margens bredde til 25% av skjermbredden og den høyre margens bredde har jeg økt til 25% av skjermens bredde.

For å konsentrere tekstene tydeligere har jeg også satt inn border rundt tekstene.

Kommentarer til forbedringer av dette er velkomne.


Med hilsen
Tor Førde
torforde@europas-historie.net

0 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home