Notater om europas-historie.net

Denne bloggen forteller om utviklinga av nettstedet www.europas-historie.net og lar interesserte delta i utviklinga ved å bidra med meninger og kommentarer.

Mitt foto
Navn:
Sted: Norway

Jeg er utdannet til cand.polit - har samfunnsvitenskapelig embetseksamen av høyere grad - og er så glad i bøker og historie at jeg prøver å skape en uavhengig levevei å arbeide med bøker på internett.

torsdag, mars 30, 2006

Utsikter per 30. mars 2006

Jeg vil begynne med å takke de som har brukt de kommersielle tilbudene som finnes på www.europas-historie.net Etter at jeg uttrykte ønske om at leserne viet disse tilbudene større oppmerksomhet har jeg merket at en større del av leserne studere annonsene fra Google, og det har vært større salg av blekk og salget av bøker har tatt seg litt opp.

Planer framover:

Når jeg om ikke lenge er ferdig med å skrive om tysk historie vil jeg skrive noen oversiktskapitler om engelsk historie, før jeg fortsetter med serien om "De europeiske kolonirikene". Akkurat nå har jeg fire bøker om tysk historie som jeg har lånt gjennom biblioteket foran meg. Siden de skal leveres tilbake har de første prioritet. Disse fire bøkene er David Blackbourns nye bok "The Conquest of Nature"
og Conan Fischers bok "The Ruhr Crisis, 1923-24" og David F. Lindenfelds bok "The Practical Imagination" og Kathleen Thelens bok "How Institutions Evolve". Jeg kommer trolig ikke til å skrive grundige referat av alle disse bøkene, men jeg tror at jeg vil skrive kortere bokomtaler av mange bøker her på bloggen. Det inngår i planen min at jeg etterhvert vil legge ned ganske mye arbeid i bloggen for å prøve å utvikle den til et interessant nettsted for personer som er interessert i å lese om historie.

Jeg ønsker å fortsette å skrive om de europeiske kolonirikene snarest mulig, men samtidig har jeg en ambisjon om å gjøre et grundig arbeid med tysk historie og belyse den fra mange ulike synsvinkler før jeg forlater den. Det kommer daglig ut nye bøker om tysk historie slik at det ville være mulig fortsette å skrive om tysk historie i all framtid. Men jeg må bli ferdig, selv om stadig oppdager nye og interessante bøker.

Historieskrivinga om de europeiske kolonirikenes har vært i rask utvikling de siste tiårene, og mange nye synsvinkler og ny kunnskap er kommet til. Og det er dramatisk historie, så det blir spennende å ta fatt!

Jeg har de siste dagene samlet de fleste typene varer og tjenester som kan kjøpes over sidene mine på ei side for Kjøp og Salg. Jeg presenterer sida slik: Dersom www.europas-historie.net skal bli varig må det oppnå inntekt. Dersom du gjerne ser at www.europas-historie.net blir utviklet videre kan du gi ditt bidrag til det ved at du bestiller de reisene du foretar eller kjøper telleskrittene til telefonen din eller kjøper bøkene og datautstyret ditt gjennom dette nettstedet.
Sida er http://www.europas-historie.net/kjop.htm

Fram til nå er det ikke solgt en eneste reise gjennom nettstedet selv om det er mulig å få kjøpt billetter hos både Norwegian og NSB og Stenaline og DFDS og å handle hos reisebyrå over nettstedet mitt. Og det er heller ikke solgt telleskritt eller mobilabonnement. Så bli den første til å gjøre dette!

Hilsen
Tor Førde



0 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home