Notater om europas-historie.net

Denne bloggen forteller om utviklinga av nettstedet www.europas-historie.net og lar interesserte delta i utviklinga ved å bidra med meninger og kommentarer.

Mitt foto
Navn:
Sted: Norway

Jeg er utdannet til cand.polit - har samfunnsvitenskapelig embetseksamen av høyere grad - og er så glad i bøker og historie at jeg prøver å skape en uavhengig levevei å arbeide med bøker på internett.

fredag, april 28, 2006

Ny Tekst: Oversikt over Englands historie i perioden 1509-1603.

En ny tekst er lagt ut på www.europas-historie.net

Denne teksten gir en oversikt over noen av de mest kjente personene og begivenhetene i England i perioden 1509-1603. Dette var i Henrik VIII og Elizabeth I sin tid, og i reformasjonens tid. Dette er på ingen måte noen grundig gjennomgang av denne perioden. Teksten det er snakk om er "Oversikt: Englands Historie 1509-1603".

Videre framover:
Jeg vil nå skriver flere liknende forholdsvis korte oversiktstekster om Englands historie helt fram til vår tid. Deretter er det sannsynlig at jeg skriver om den industrielle revolusjonen som begynte i England, og som forandret menneskenes verden mer dyptgående enn noen annen begivenhet siden jordbruket ble utviklet, og som har gitt menneskene mulighet til å ta hand om sin egen skjebne på en radikalt ny måte, og gitt menneskene mulighet til å utvikle en verden der de kan leve liv uten frykt for sult og nød - må det lykkes!!!!


Hilsen
Tor Førde


0 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home